Dec
23

2014

Cevap 3

406 likes Category: Cevap


24/21   8/7*,    13/10   8/7*,   8/5   6/5

Öncelikle doğru hamle için skoru doğru okumak gerekiyor. Burada alan galip skoru söz konusu. Bu ne demek? Evet, iki tarafın da bir puana ihtiyacı var. Ama ondan daha önemlisi mars yapmak da olmak da bir anlam ifade etmiyor. Bu, daha çok oyun kazandırmasına rağmen daha fazla mars olmaya neden olduğu için elenen hamlelerin üst sıralara çıkması demek.

Planlama açısından baktığımızda ise bu tarz skorlarda hücum oynamanın riskine ve bağlayıcılığına en son girmek demek. Bu durumda yarış ve duvar temel öncelik konumuna geliyor.

Bu çerçevede 3-1 e bakacak olursak; rakip kaçış anlamında bara, kapılanma anlamında da 9 gibi iki kritik noktaya yatmış. Madem yarış stratejisi kıymete bindi, o zaman kaçmaya hazırlanan rakibi kırmak gerekiyor. Madem diğer planımız duvar, o zaman bar kapısı gibi kritik bir noktayı kaptırmamak gerekiyor. 3-1 in bir’ ini bu şekilde telef edince kalan üç ile de geri pulu hem kaçışa hazırlamak hem de rakibin kendi 9 kapısındaki muhteşem yapıcı özelliğe sahip pulunu menzile almak bir adım öne çıkıyor.

Her ne kadar kırmak ve geri pulu ayırmak en üst sıradaki seçenek olsa da 13/10, 8/7* ve beş kapısını yapmak sırayla binde 10 ve binde 12 hisse kaybı ile büyük hata değil. Hatta eXtremeGammon istatistiklerinde hata sayısına bile dahil değil.

Nack Ballard ve Paul Weaver’in bu pozisyonu limitsiz oyun formatında analiz ederken en sonda yaptıkları tespiti, alan galip skorunda belki de en başa koymak gerekiyor: “Bazı ustalar, beş kapısını yapmak yerine, rakiplerine daha uzun ve daha kompleks bir oyunda daha fazla hata yaptırmayı umarak daha heyecan verici olan kırma ve ayırma hamlesini tercih edebilir.” Bu cümle belki de her şeyi özetliyor.

Cevap3

Not1: Bu yanıtı tavlavehayat yazarlarından Atila Malçok verdi. Teşekkür edip paylaşıyorum. Ayrıca yanıt veren ve üzerinde düşünen herkese teşekkürler.

Not2: İngilicesi ‘ni başka bir bakış açısıyla yazdım, kabul buyurunuz.



UA-57253056-1