Previous Game Game 1 Next Game

Click here for printer friendly version  Click here to download the session  Click here to download the session (XG format)

19 point match, Score is Cihangir Cetinel: 0, Sergey Erokhin: 0

Quick Summary:

Cihangir Cetinel  Category Sergey Erokhin 
Expert (-0,0147) Total Error Intermediate (-0,0339)
World Champ. (+0,0000) Checker Play Casual Player (-0,0382)
Casual Player (-0,0440) Cube Play World Champ. (+0,0000)
7,33 Performance Rating 16,97

 42: 8/4 6/4 
XGID=-b----E-C---eE---c-e----B-:0:0:1:42:0:0:0:19:10 Pip=167-167
1.played3-ply8/4 6/4eq: +0,170
Player:
Opponent:
53,76% (G:16,39% B:0,74%)
46,24% (G:11,76% B:0,54%)
2.3-ply24/20 13/11eq: +0,020 (-0,150)
Player:
Opponent:
50,43% (G:13,36% B:0,64%)
49,57% (G:12,74% B:0,55%)
3.3-ply24/22 13/9eq: +0,014 (-0,156)
Player:
Opponent:
50,14% (G:13,90% B:0,66%)
49,86% (G:13,09% B:0,55%)
4.3-ply13/11 13/9eq: +0,012 (-0,159)
Player:
Opponent:
49,91% (G:14,74% B:0,77%)
50,09% (G:13,54% B:0,78%)
5.2-ply24/22 24/20eq: -0,035 (-0,205)
Player:
Opponent:
49,37% (G:11,98% B:0,53%)
50,63% (G:13,41% B:0,44%)

eXtremeGammon (XG) vidolu tavla (backgammon) oynayan ve analiz edebilen bir programdır. Yapay zeka teknolojisi olarak bilinen, vaatleri sonuçlarından güdük kalmış bir alanda yakalanmış ender insanlık başarılardan birisidir. Bu alanın insan beynini yapısal olarak simüle eden yapay sinir ağları alt teknolojisi ile geliştirilmiştir. İlk olarak 1992 yılında TD-Gammon adıyla IBM tarafından tavla alanına aktarılan bu bilgi haznesi 2009 yılında XG 'nin doğumu ile en üst mertebesine erişmiştir.

Açılış zarlarının en kuvvetlilerinden biri olan 4-2 XG 'nin bu ölçümüne göre en yakın ikinci hamleye net hisse değeri (equity) olarak 0,150 puan fark atmıştır. Birinci hamleyi tavla oynayan neredeyse herkes bilir. Bakalım ikinci hamlenin ne olduğunu bulabilecek misiniz?


 61: 13/7 8/7 
XGID=-b--B-D-B---eE---c-e----B-:0:0:-1:61:0:0:0:19:10 Pip=161-167
1.played3-ply13/7 8/7eq: -0,149
Player:
Opponent:
46,68% (G:12,14% B:0,54%)
53,32% (G:15,80% B:0,83%)
2.2-ply24/23 24/18eq: -0,333 (-0,184)
Player:
Opponent:
43,08% (G:9,59% B:0,45%)
56,92% (G:19,99% B:0,69%)
3.2-ply24/23 13/7eq: -0,359 (-0,211)
Player:
Opponent:
41,79% (G:10,20% B:0,41%)
58,21% (G:19,13% B:1,06%)
4.2-ply13/6eq: -0,374 (-0,226)
Player:
Opponent:
40,88% (G:10,81% B:0,53%)
59,12% (G:18,83% B:0,98%)
5.2-ply24/18 8/7eq: -0,408 (-0,259)
Player:
Opponent:
41,31% (G:9,25% B:0,42%)
58,69% (G:21,05% B:1,16%)

Bu 6-1 artık açılış zarı değil 4-2 açılışının 6-1 cevabı olarak düşünülmeli. Yine de eğer ilk zar olsaydı ne oynanacaksa 4-2 'nin cevabı olarak da aynı şey XG 'nin bu analizine göre doğrudur.

İlginç bir gözlem olarak en güzel oynanan 4-2 'ye cevaben gelen en güzel oynanan 6-1 'in bile Erokhin 'i %46,7 kazanma ihtimaline taşıyabilmesi. Yani özetle 4-2 ile içeri alınan bir kapının 6-1 ile dışarı alınan bir kapıya göre bu analiz sonucunda -0,149 net hisseye (equity) götürmesi bizi başka bazı 6-1 'lerin nasıl oynanması gerektiği konusunda düşünmeye sevk etmeli.


 62: 24/16 
XGID=-b--B-D-B---dE---bbe----B-:0:0:1:62:0:0:0:19:10 Pip=161-160
1.played3-ply24/16eq: +0,065
Player:
Opponent:
52,03% (G:13,61% B:0,71%)
47,97% (G:13,38% B:0,51%)
2.3-ply13/5eq: -0,007 (-0,073)
Player:
Opponent:
49,35% (G:15,18% B:0,75%)
50,65% (G:13,97% B:0,79%)
3.3-ply13/11 13/7eq: -0,010 (-0,076)
Player:
Opponent:
49,32% (G:15,50% B:0,87%)
50,68% (G:14,56% B:0,94%)
4.3-ply24/22 13/7eq: -0,021 (-0,086)
Player:
Opponent:
49,17% (G:14,35% B:0,70%)
50,83% (G:13,95% B:0,64%)
5.3-ply13/7 6/4eq: -0,075 (-0,140)
Player:
Opponent:
47,55% (G:14,50% B:0,79%)
52,45% (G:14,56% B:0,82%)

6-2 'nin en güzel oynanışı bütün iki zarın da savunma için kullanışı şeklinde blokun arkasına geçmek olarak ortaya çıkıyor. Bunun sebebi hücum tarafında yani tavlanın alt kısmında ne yaparsak yapalım yukarıdaki kullanımda daha üst bir değer elde edemeyecek olmamız.

İlerde belki daha ilginç durumlar ortaya çıkabilir ancak Erokhin 'in duvar (prime) örmeye başladığını görebiliyoruz. Çetinel 'in bu hamlesi pullardan birisini duvarın arkasına taşıyarak duvar ile elde edilebilecek hapsetme potansiyelinin azaltılması yönünde gerçekleştirilmiştir.


 53: 8/3 6/3 
XGID=-b--B-D-B---dE--Abbe----A-:0:0:-1:53:0:0:0:19:10 Pip=153-160
1.played3-ply8/3 6/3eq: -0,231
Player:
Opponent:
43,38% (G:12,97% B:0,44%)
56,62% (G:14,91% B:0,85%)
2.3-ply13/5eq: -0,330 (-0,099)
Player:
Opponent:
41,59% (G:11,02% B:0,39%)
58,41% (G:16,00% B:0,95%)
3.3-ply13/8 6/3eq: -0,344 (-0,114)
Player:
Opponent:
41,31% (G:10,68% B:0,40%)
58,69% (G:16,47% B:0,96%)
4.3-ply13/10 13/8eq: -0,379 (-0,148)
Player:
Opponent:
40,45% (G:10,07% B:0,35%)
59,55% (G:16,35% B:0,96%)
5.2-ply13/10 6/1* eq: -0,391 (-0,160)
Player:
Opponent:
39,57% (G:10,99% B:0,35%)
60,43% (G:16,86% B:1,27%)

Erokhin 'in 5-3 ile cevabı da hücüm tarafına yatırım yapmak olarak gerçekleşiyor. Birkaç hamle önce iç kapıların değerinden bahsetmiştik. Bu zar Erokhin 'e bu değeri sağlarken, çift zarın olasılık evreni olan 36 'nın 4 tanesiyle (1-6 ve 3-4)kırılabilecek bir 8-kapısı açığı da üretiyor. Ancak eğer Çetinel bu açığı kırabilirse iki zarın tamamını da bu işe vakfedeceği için rakibinin dış sahasında 4 ve 5 'lere geri vuruş verecek. Bu da basitçe zarları sayarak hesaplanırsa (yani 1-4, 2-4, 3-4, 5-4, 1-5, 2-5, 3-5 ve 5-5) 15 vuruş ediyor. Eğer işi biraz daha ileri götürürüp iki tarafon birer zar atışından oluşan ihtimaller evreni olan 1296 üzerinden 4 x 15 = 60 tane olarak hesaplayabiliriz (yani aşağı yukarı %4,6). İyi tavlacılar bu hesapları sürekli yapabilirler. Bu yüzden ayağınızı denk alın :)


 62: 16/10 13/11 
XGID=-b--B-D-B---dE--Aabd--b-A-:0:0:1:62:0:0:0:19:10 Pip=153-152
1.playedXG Roller+16/10 13/11eq: +0,154
Player:
Opponent:
54,50% (G:15,39% B:0,82%)
45,50% (G:14,64% B:0,47%)
2.XG Roller+16/8eq: +0,123 (-0,031)
Player:
Opponent:
53,53% (G:14,35% B:0,76%)
46,47% (G:13,89% B:0,38%)
3.3-ply16/10 6/4eq: +0,058 (-0,096)
Player:
Opponent:
52,38% (G:13,67% B:0,79%)
47,62% (G:14,91% B:0,42%)
4.3-ply13/5eq: -0,037 (-0,191)
Player:
Opponent:
50,47% (G:14,41% B:0,82%)
49,53% (G:18,03% B:0,88%)
5.2-ply16/14 13/7eq: -0,121 (-0,275)
Player:
Opponent:
48,18% (G:13,33% B:0,67%)
51,82% (G:18,60% B:0,97%)

Çetinel 'in oyunculuk kalitesindeki ilk işareti bu hamlede görüyoruz. Sıradan bir oyuncu burada ikinci hsmleyi yapar ve açıktaki pulu 8 kapısının üzerine tırmandırıp işi güya sağlama bağlar. Halbuki oyunun başlarında alınabilecek ufak bir kırılma ihtimali bir sonraki hamleyi girilen riskten daha fazla güçlendireceği için dış sahada Erokhin 'e iki açık vermek daha emniyetlidir. Erokhin 'in 17 'deki açığının da bir önceki hamlede açıklandığı üzere vuruşlara 1290 'lık evrende bakıldığında bir tenzilat getireceğini de dikkate almak gerekir. Hesaplayın bakalım nedir bu tenzilatın değeri?


 32: 13/8 
XGID=-b--B-D-B-AAdD---abd--b-A-:0:0:-1:32:0:0:0:19:10 Pip=145-152
1.xgXG Roller++8/5 7/5eq: -0,323
Player:
Opponent:
41,37% (G:13,08% B:0,36%)
58,63% (G:16,14% B:1,04%)
2.playedXG Roller++13/8eq: -0,363 (-0,039)
Player:
Opponent:
41,02% (G:11,50% B:0,37%)
58,98% (G:17,28% B:0,93%)
3.3-ply7/4 6/4eq: -0,369 (-0,045)
Player:
Opponent:
40,51% (G:12,26% B:0,49%)
59,49% (G:16,97% B:1,26%)
4.3-ply13/11 13/10eq: -0,382 (-0,059)
Player:
Opponent:
40,52% (G:12,23% B:0,45%)
59,48% (G:17,87% B:1,43%)
5.3-ply24/22 13/10eq: -0,385 (-0,061)
Player:
Opponent:
40,62% (G:11,54% B:0,50%)
59,38% (G:19,33% B:1,13%)

Maçın ilk küçük hatası (error) Erokhin 'nden geliyor. Çetinel 'in iki dış saha açığı (blot) ile bir sonra yapabileceği potansiyel hücum değerine karşılık bu hamleyle daha çok şey başarmayı istemeli. Bu oyun planı denilen akış ihtimallerini öngörmeyi içeren bilginin üreteceği isteğin sonucunda ilk hamleyi yapabilecek güçte bir oyuncu Erokhin. Ancak burada bir gaf yapmış.

Peki burada birinci hamle tematik olarak bize ne der ve ikinci hamle neden yanlıştır? Hadi sizi kırmayayım, ayağınız alışsın bunu da açıklayayım :)

Önce ikinci hamlenin neyi başardığına bakalım. 8 'deki açığı örtüyor ve 8 kapısını tekrar yapıyor. Bu uzun vadeli stratejik bakış olmakta. Peki bir de sırf taktik olarak kısa vadede bakarsak Çetinel 'in hangi zarlarına önlem almış oluyor? Yukarıda söylemiştik: 1-6 ve 3-4. Peki bu potansiyel 1-6 ve 3-4 'lerin başka daha değerli oynanış şekilleri ya da en azından hücum bölgesinde benzer değer üreten oynanış şekilleri mevcut mu? Evet! 1-6 ile 5 kapısını almak kesinlikle daha değerli (Neden? Bunun cevabını da size bırakıyorum). 3-4 ile de 7 kapısı alınabilir. Tam kırış kadar değeri olmayabilir ancak yine de rakibin geride blokajdan etkilenme açısından bakarsak üstüste duran iki pulu olduğu için yine de çok işe yarayacaktır. Yani özetle Erokhin 'in bu hamlesi neredeyse çok az taktik değer taşıyor ancak 8 kapısını yaparak nispeten tek pulun kaçışına fırsat vermeyecek bir kapıyı tekrar yapıyor.

Şimdi de XG 'nin ilk hamle önerisine bakalım. Diyor ki 5 kapısını al ve bir açığı da adam gibi doğrudan tek zara ver. Zavallı XG, hiç bir şeyden anlamayan robot, nereden bulur ki böyle saçma hamleleri :) Bakalım nasıl içinden çıkacağız bu açıklamanın. XG 'nin yediği hurmalar gelir bizi tırmalar :)

Buna önce tematik olarak bakalım. "Rakibin güçlü bir hamle yapmak üzereyse sen de buna önlem alamıyorsan o zaman sen de kendi güçlü tarafına yatırım yap." Bu hamlenin evrensel olarak gösterdiği yol budur.

Peki olaya taktiksel açıdan bakarsak ne görürüz? Rakibin zaten işe yarayan 6 'ları varken başka bir yerden 6 'larla kırılma pahasına bizi güçlendiren bir hamle yapabiliriz. Masa başında profesyonel bir oyuncu iki hamleyi de teker teker dener. Her birinin uzun vadede vereceği kazanca bakar. Ayrıca rakibin bu açıdan önem taşıyan 6 'lı zarlarının nasıl oynanacğına bakar ve muhtemelen ilk hamleyi seçer.


 42: 13/9 11/9 
XGID=-b--B-D-B-AAcD---bbd--b-A-:0:0:1:42:0:0:0:19:10 Pip=145-147
1.played3-ply13/9 11/9eq: +0,178
Player:
Opponent:
54,88% (G:15,29% B:0,84%)
45,12% (G:12,88% B:0,38%)
2.3-ply13/11 13/9eq: +0,127 (-0,051)
Player:
Opponent:
54,17% (G:15,99% B:1,03%)
45,83% (G:15,67% B:0,62%)
3.3-ply13/11 10/6eq: +0,115 (-0,063)
Player:
Opponent:
53,39% (G:14,76% B:0,80%)
46,61% (G:13,96% B:0,37%)
4.3-ply24/20 13/11eq: +0,098 (-0,080)
Player:
Opponent:
53,87% (G:14,13% B:0,93%)
46,13% (G:15,70% B:0,37%)
5.3-ply13/9 10/8eq: +0,087 (-0,091)
Player:
Opponent:
52,81% (G:15,48% B:0,92%)
47,19% (G:15,18% B:0,54%)

Çetinel 'in daha vurucu zarları olabilirdi ancak Allah 4-2 'yi nasip ediyor. Zarla kavga olmaz. Ne gelirse en verimli şekilde oynanır. 9 kapısını alarak 9 ile 4 arasında ardışık 6 kapılı blok yapma ihtimalini güçlendiriyor.


 42: 8/4 6/4 
XGID=-b--B-D-BBA-cC---bbd--b-A-:0:0:-1:42:0:0:0:19:10 Pip=139-147
1.played3-ply8/4 6/4eq: -0,240
Player:
Opponent:
43,65% (G:13,14% B:0,42%)
56,35% (G:15,82% B:1,01%)
2.2-ply24/22 13/9eq: -0,406 (-0,166)
Player:
Opponent:
39,86% (G:10,91% B:0,45%)
60,14% (G:19,67% B:1,05%)
3.2-ply13/7eq: -0,406 (-0,166)
Player:
Opponent:
39,11% (G:10,91% B:0,35%)
60,89% (G:17,11% B:0,88%)
4.2-ply13/9 6/4eq: -0,426 (-0,186)
Player:
Opponent:
39,35% (G:10,78% B:0,40%)
60,65% (G:19,00% B:1,66%)
5.2-ply24/18eq: -0,427 (-0,187)
Player:
Opponent:
40,04% (G:10,50% B:0,50%)
59,96% (G:21,13% B:0,85%)

Erokhin 'e de 4-2 geliyor ve o da kaçmayı düşünüp yarım yamalak iş yapacağına hücum tarafında eli yüzü düzgün güzel bir iş yapıyor.


 62: 13/7 9/7 
XGID=-b--B-D-BBA-cC---abc-bb-A-:0:0:1:62:0:0:0:19:10 Pip=139-141
1.played3-ply13/7 9/7eq: +0,116
Player:
Opponent:
54,16% (G:15,79% B:0,96%)
45,84% (G:16,18% B:0,66%)
2.2-ply13/11 10/4eq: -0,131 (-0,247)
Player:
Opponent:
47,29% (G:13,27% B:0,93%)
52,71% (G:17,79% B:0,53%)
3.2-ply10/4 6/4eq: -0,195 (-0,310)
Player:
Opponent:
45,59% (G:11,55% B:0,74%)
54,41% (G:17,06% B:0,40%)
4.1-ply13/7 10/8eq: -0,275 (-0,390)
Player:
Opponent:
44,24% (G:12,89% B:0,74%)
55,76% (G:21,37% B:0,72%)
5.1-ply13/5eq: -0,295 (-0,410)
Player:
Opponent:
44,52% (G:13,55% B:0,84%)
55,48% (G:24,04% B:1,19%)

Çetinel 7 kapısını da alınca artık gerideki iki pulun ümitleri tükeniyor. Zar yardım etseydi Erokhin o iki pulu ayırmayı düşünürdü ancak olaylar öyle gelişmedi. Mesela pullardan birini rakibin 3 hanesine ayırabilmiş olsaydı 4-3 ile rakibin 5-kapısına çapa (anchor) yapabilir ve oyuna ortak olabilirdi. Ancak şimdi gitgide geriye düşecek görünüyor.


 61: 8/1*  
XGID=-b--B-DBBAA-cB---abc-bb-A-:0:0:-1:61:0:0:0:19:10 Pip=131-141
1.playedXG Roller+8/1* eq: -0,346
Player:
Opponent:
39,60% (G:16,22% B:0,55%)
60,40% (G:16,71% B:1,22%)
2.XG Roller+24/23 7/1* eq: -0,380 (-0,034)
Player:
Opponent:
39,76% (G:17,19% B:0,72%)
60,24% (G:23,18% B:2,27%)
3.3-ply24/23 13/7eq: -0,416 (-0,070)
Player:
Opponent:
39,61% (G:12,54% B:0,57%)
60,39% (G:20,73% B:1,05%)
4.3-ply13/7 6/5eq: -0,450 (-0,105)
Player:
Opponent:
38,70% (G:11,14% B:0,49%)
61,30% (G:20,06% B:1,71%)
5.3-ply7/6 7/1* eq: -0,520 (-0,175)
Player:
Opponent:
35,46% (G:13,64% B:0,48%)
64,54% (G:18,81% B:1,56%)

Erokhin 6-1 ile Çetinel 'in dikkatini hücum bölgesinden alacak hamleyi yapıyor. Başka da çaresi yok, yoksa küp her an katlanabilir.


 65: Bar/14 
XGID=-b--B-DBBAA-cB----bc-bb-aA:0:0:1:65:0:0:0:19:10 Pip=132-134
1.played3-plyBar/14eq: +0,594
Player:
Opponent:
67,78% (G:14,34% B:0,70%)
32,22% (G:11,38% B:0,33%)
2.2-plyBar/20 10/4eq: +0,398 (-0,196)
Player:
Opponent:
60,97% (G:16,21% B:1,18%)
39,03% (G:14,21% B:0,35%)
3.1-plyBar/20 13/7eq: +0,227 (-0,368)
Player:
Opponent:
57,84% (G:18,62% B:1,24%)
42,16% (G:19,75% B:0,89%)
4.1-plyBar/20 9/3eq: +0,182 (-0,412)
Player:
Opponent:
56,93% (G:17,06% B:1,03%)
43,07% (G:19,60% B:0,69%)
5.1-plyBar/20 8/2eq: -0,280 (-0,875)
Player:
Opponent:
46,91% (G:16,30% B:1,02%)
53,09% (G:30,88% B:2,19%)

Çetinel bardaki kırığını çok güzel bir zarla 14 hanesine taşıyor. Artık gözü yarışta olmalı ve rakibi kıran 2 'li bir zar ya da toplamı 8 ya da p eden bir zar kombinasyonu atamazsa (4-4 veya 4-5. Dikkat 2-6 yı iki kere saymayın, çünkü hem içinde 2 geçiyor hem de toplamı 8) küp kullanmayı düşünmesi gerekecek.


 62: 24/16*  
XGID=-b--B-DBBAA-cBA---bc-bb-a-:0:0:-1:62:0:0:0:19:10 Pip=121-134
1.xgXG Roller++13/11* 7/1eq: +0,236
Player:
Opponent:
49,72% (G:29,57% B:0,87%)
50,28% (G:13,42% B:1,06%)
2.playedXG Roller++24/16* eq: +0,028 (-0,208)
Player:
Opponent:
49,02% (G:23,44% B:1,21%)
50,98% (G:16,51% B:0,97%)
3.1-ply13/7 13/11* eq: -0,393 (-0,629)
Player:
Opponent:
38,02% (G:16,22% B:0,64%)
61,98% (G:18,01% B:1,69%)
4.1-ply13/11* 11/5eq: -0,407 (-0,643)
Player:
Opponent:
38,39% (G:16,19% B:0,63%)
61,61% (G:19,88% B:1,81%)
5.1-ply24/22 7/1eq: -1,000 (-1,236)
Player:
Opponent:
25,05% (G:4,93% B:0,24%)
74,95% (G:14,98% B:0,59%)

İlk büyük hata (ingilizcede blunder deniyor. Bazılarımız bilendır diyor, o başka bir şey :) Erokhin 'den geliyor. Taktik hamle yapması gereken yerde stratejik hamle yapıyor.

Kırdığı pulu kendi açığını kapatıp 4 kapılı bir kaleyle barda tutabilse belki de gerideki iki pulunu daha uygun olarak ayırabilecek ve o iki pulun seyahatini örgütleyebilecek.

İkinci sıradaki hamle hala onu net hisse olarak pozitife taşısa da birçok gerş kırış imkanını rakibe veren uçucu (volatile) ve aldatıcı bir görünüm arzediyor.


 54: Bar/20 13/9*  
XGID=-a--B-DBBaA-cBA---bc-bb-aA:0:0:1:54:0:0:0:19:10 Pip=137-126
1.played3-plyBar/20 13/9* eq: +0,297
Player:
Opponent:
58,72% (G:18,71% B:1,09%)
41,28% (G:18,52% B:2,12%)
2.3-plyBar/20 14/10eq: +0,143 (-0,154)
Player:
Opponent:
55,90% (G:13,01% B:0,75%)
44,10% (G:14,89% B:0,18%)
3.1-plyBar/20 10/6eq: -0,306 (-0,602)
Player:
Opponent:
44,73% (G:12,00% B:0,59%)
55,27% (G:24,20% B:0,65%)
4.1-plyBar/16eq: -0,517 (-0,813)
Player:
Opponent:
42,20% (G:10,58% B:0,60%)
57,80% (G:33,12% B:1,63%)
5.1-plyBar/20 6/2eq: -0,580 (-0,877)
Player:
Opponent:
40,48% (G:11,00% B:0,69%)
59,52% (G:34,24% B:1,99%)

Nitekim Çetinel 'in 5-4 'ü tez elde edilen bu değeri tez söndürüyor.


 61: Bar/24 13/7 
XGID=aa--B-DBBAA-cAA---bcAbb-a-:0:0:-1:61:0:0:0:19:10 Pip=128-135
1.xgXG Roller++Bar/24 7/1eq: -0,836
Player:
Opponent:
28,29% (G:10,11% B:0,37%)
71,71% (G:16,46% B:0,92%)
2.playedXG Roller++Bar/24 13/7eq: -0,894 (-0,058)
Player:
Opponent:
27,68% (G:9,04% B:0,48%)
72,32% (G:16,82% B:1,01%)

Yine bir profesyonel hamle fırsatı Erokhin tarafından kaçırılıyor. Kendi gücüne gidip rakibin dağınık pullarını toparlamak ve/veya hücumda değer kazanmak için kullanacağı bir sonraki aktif hamleye pasif cevap veriyor.


 No double 
XGID=-b--B-DBBAA-bAA---ccAbb-a-:0:0:1:00:0:0:0:19:10 Pip=128-128
Analyzed in XG Roller++ No double Double/Take
  Player Winning Chances: 72,65% (G:16,29% B:0,91%) 72,72% (G:17,38% B:1,00%)
  Opponent Winning Chances: 27,35% (G:8,73% B:0,44%) 27,28% (G:8,77% B:0,49%)
  Cubeless Equities +0,535 +1,108
Cubeful Equities
played No double:+0,740 (-0,173)
xg Double/Take:+0,913
     Double/Pass:+1,000 (+0,087)
 
Best Cube action: Double / Take

Çetinel burada çok büyük bir küp kaçırıyor. Atacağı 36 zar kombinasyonuna teker teker bakacak olursak irili ufaklı birçok zarın değişik işlere yarayacağı bir konumda olduğumuzu farkederiz. Dolayısı ile oyunu tırmandırmamak adına Çetinel tarafından kullanılmayan bu küpün Erokhin gibi çok kuvvetli bir oyuncu karşısında profesyonel açıdan da bir hata olduğunu düşünüyorum. Rakip böyle bir küpü alırken kıvranacaktır veya belki de pas geçip hata yapacaktır. Her iki ihtimalde de çok kuvvetli bir küp kaçıyor.


 41: 9/5 6/5 
XGID=-b--B-DBBAA-bAA---ccAbb-a-:0:0:1:41:0:0:0:19:10 Pip=128-128
1.played3-ply9/5 6/5eq: +0,929
Player:
Opponent:
78,88% (G:20,39% B:1,41%)
21,12% (G:7,98% B:0,53%)
2.1-ply20/16 14/13eq: +0,521 (-0,407)
Player:
Opponent:
66,41% (G:14,54% B:0,75%)
33,59% (G:12,33% B:0,38%)
3.1-ply13/9 10/9eq: +0,492 (-0,437)
Player:
Opponent:
64,64% (G:15,96% B:0,92%)
35,36% (G:12,10% B:0,24%)
4.1-ply14/9eq: +0,442 (-0,487)
Player:
Opponent:
63,63% (G:16,71% B:1,04%)
36,37% (G:14,55% B:0,42%)
5.1-ply14/10 9/8eq: +0,351 (-0,578)
Player:
Opponent:
60,98% (G:15,81% B:0,95%)
39,02% (G:14,62% B:0,28%)

İşte küçük zarlar aleminin yıkıcı bir zarı teşrif etti ve Çetinel deneyimli bir oyuncu olarak açıklarla ilgilenmeyip stratejik olarak çok güçlü 5-li duvar hamlesini yaptı.


 32: 13/10 13/11*  
XGID=-b--BBCBB-A-bAA---ccAbb-a-:0:0:-1:32:0:0:0:19:10 Pip=123-128
1.xgXG Roller++7/5* 5/2eq: -1,000
Player:
Opponent:
20,83% (G:6,51% B:0,31%)
79,17% (G:27,52% B:2,55%)
2.playedXG Roller++13/10 13/11* eq: -1,000
Player:
Opponent:
20,64% (G:6,58% B:0,37%)
79,36% (G:28,06% B:2,58%)
3.XG Roller+13/11* 11/8eq: -1,000
Player:
Opponent:
19,70% (G:6,58% B:0,37%)
80,30% (G:26,80% B:2,31%)
4.XG Roller+13/11* 7/4eq: -1,005 (-0,005)
Player:
Opponent:
19,47% (G:6,53% B:0,36%)
80,53% (G:27,16% B:2,32%)
5.XG Roller+24/22 7/4eq: -1,020 (-0,020)
Player:
Opponent:
19,89% (G:4,81% B:0,22%)
80,11% (G:25,56% B:0,99%)

Erokhin ne yapsa boş, artık küp gelecek ve pas geçilecek. Ancak bazı oynanış şekilleri küp ile sonuca gidip bir puan almaktansa marsa gidip iki puan almayı hedeflemeyi makul hale getirebilir.

Burada XG ilk üç hamleye değer olarak artık -1 'i gösteriyor. Bu da rakip küp çekecek ve Erokhin  de kaçmalı anlamına geliyor. Hamlelerin sıralaması ise küpsüz olarak verecekleri net hisse değerine göre yapılıyor. Burada XG 'nin tercihi orta noktanın bozulmaması yönüne.


 Double/Pass 
XGID=-b--BBCBB-A--Aaa--ccAbb-aA:0:0:1:00:0:0:0:19:10 Pip=134-123
Analyzed in XG Roller++ No double Double/Take
  Player Winning Chances: 79,39% (G:28,40% B:2,61%) 79,22% (G:28,27% B:2,57%)
  Opponent Winning Chances: 20,61% (G:6,55% B:0,36%) 20,78% (G:6,54% B:0,35%)
  Cubeless Equities +0,834 +1,679
Cubeful Equities
     No double:+1,003
     Double/Take:+1,529 (+0,526)
played Double/Pass:+1,000 (-0,003)
 
Best Cube action: Too good to double / Pass
Percentage of wrong take needed to make the double decision right: 0,6%

Tam çekmek ile marsa gitmek sınırında bir küp. Çetinel çekip bir puanı doğru bir şekilde alıyor. İşte bu noktada tam bir profesyonel gibi davranıyor. Çeitnel ve Erokhin gibi çok kuvvetli oyuncular böyle küpleri almazlar ancak turnuvalarda bunları dahi alan dinamit gibi oyuncular mevcuttur.


 Wins 1pt. 

Game Summary:

Cihangir Cetinel  Category Sergey Erokhin 
0
+0,000
Move Errors
Equity lost (cost)
3(1)
-0,306(-1,09%)
1(1)
-0,176(-0,63%)
Double Errors
Equity lost (cost)
0
+0,000
0
+0,000
Take Errors
Equity lost (cost)
0
+0,000
0 Outplays 0
1(1)
-0,176(-0,63%)
Total Error
Equity lost (cost)
3(1)
-0,306(-1,09%)
2
+0,907(+3,24%)
Joker
Luck
1
-0,907(-3,24%)
Expert
7,33
Level of Play
Performance Rating
Intermediate
16,97
Previous Game   Next Game

Click here for the Legend
Export made by eXtreme Gammon 2.10 ©2009-2012 GameSite 2000 Ltd.
on 13.08.2015 21:24:00